به گزارش ایرنا بهروز آقایی روز جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران بندر چابهار اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر فعال شدن سامانه بارشی در روزهای آتی همراه با وزش باد شدید و‌ احتمال جاری شدن سیل، تمهیدات فوق العاده ای توسط ستاد مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.
وی افزود: ستاد مدیریت بحران اداره کل با توجه به اخطارهای هواشناسی، ضمن اعلام آمادگی به کلیه آحاد سازمانی در جهت حفظ آمادگی لازم برای پاسخگویی بموقع در برابر هر شرایط بحرانی و خاص، تدابیر و‌ تمهیدات پیشگیرانه لازم را بمنظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد، رگبار، رعد و برق و جاری شدن سیل و یا آب گرفتگی اتخاذ کرده است.
وی تمهیدات و اقدامات انجام شده از جمله استقرار ایمن تجهیزات استراتژیک خشکی شامل جرثقیل های ساحلی و محوطه ای، مکنده های غلات موجود در اسکله ها، تنظیم زاویه و‌ بستن بوم جرثقیل ها برای جلوگیری از خسارت ناشی از باد شدید و انجام سایر اقدامات لازم را مطابق چک لیست ایمنی اینگونه تجهیزات عنوان کرد.
وی بررسی مسیر و هدایت آبهای سطحی و روان آب ها به دریا و جلوگیری از جاری شدن سیلاب در محوطه های کانتینری و‌ انتقال بخشی از کالاهای تخلیه شده در محوطه های روباز بندر را از دیگر تمهیدات اداره کل بنادر و دریانوردی برای کاهش خسارت احتمالی به کالاها در شرایط جوی نامساعد اعلام کرد.
وی افزود: تدابیر و الزامات ایمنی در خصوص کشتی های وارده به لنگرگاه اندیشیده شده است تا عملیات پهلودهی و تخلیه ایمن پنج فروند کشتی حامل کالای اساسی و نفتی در بندر شهید بهشتی که اخیرا وارد بندر شده اند بدون اختلال و در کوتاهترین زمان ممکن و در شرایط ایمن صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی بویژه در شرایط طوفان و بارندگی، در روزهای نخست سال طی بازدیدهای متعدد اعضای ستاد بحران اداره کل از بنادر صیادی و چندمنظوره در نوار ساحلی شرق و غرب استان و ضمن مذاکرات متعدد با مسئولان و بهره برداران بنادر مذکور مورد تاکید قرار گرفت.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.