محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در آخرین ارزیابی سالانه سازمان هواشناسی کشور در کنترل کمی ارسال بهنگام گزارش های سینوپ و متار مقرر در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور متشکل از صدها ایستگاه هواشناسی است، گفت: برای کنترل و بهبود عملکرد این شبکه، هر ماه ارزیابی های مختلفی از وضعیت کاری استان های کشور انجام می شود.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از پایان ارزیابی های ماهانه هر سال، ارزیابی سالانه ای از وضعیت شبکه های پایش استان های کشور انجام می شود که خوشبختانه امسال شبکه پایش هواشناسی استان به همت کارشناسان همدیدی، با صعود دو پله ای نسبت به سال گذشته، در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
دیانتی افزود: این رتبه در حالی بدست آمده که برخی نقاط سیستان و بلوچستان با مشکلات جدی بسترهای ارتباطی مواجه هستند به طوری که گاهی بستر ارتباطی قطع یا ارتباط آنها به کندی ممکن است. در واقع مهم ترین زیرساخت ایستگاه های هواشناسی بستر ارتباطی است که هنوز در برخی نقاط استان با مشکلاتی همراه است.
وی با بیان اینکه شبکه پایش هواشناسی استان برای سومین سال متوالی در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفته است، گفت: در ارزیابی سال 2018 استان های مازندران و گلستان با اختلاف 9صدم درصد با سیستان و بلوچستان به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزیابی ایستگاه های دریایی کشور افزود: در این ارزیابی ایستگاه هواشناس دریایی چابهار با ارسال بهنگام 100 درصد گزارش های جوی و بدون داشتن عدم ارسال گزارش، رتبه نخست در بین ایستگاه های دریایی کشور قرار گرفت.
دیانتی به وضعیت ایستگاه های فرودگاهی مشمول استاندارد «ایزو» در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اداره هواشناسی فرودگاهی زاهدان در این ارزیابی بالاتر از فرودگاه های مهرآباد، اردبیل و مشهد قرار گرفت و جزو 2 ایستگاه برتر در این بخش شناخته شد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.