به گزارش ایرنا معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش با تبریک سال نو، مبعث رسول اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه، اقدام نابخردانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه مردمی ایران را محکوم کرد و گفت: تصمیم نسنجیده و خصمانه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که سپاه را در شمار گروههای تروریستی قرار داده و از پیمان نامه برجام خارج شده و تحریم ها را علیه ملت و دولت ایران تشدید کرده، سبب تقویت ریشه های وحدت و استحکام کشور و ایستادگی ملت در مقابل دشواری ها و دستیابی به شاخص های علمی و توسعه در کشور شده و در عمل به کشور و دولت خودش آسیب وارد می کند.
وی اظهار داشت: انتخاب مدیران توانمند و خلاق از اولویت های مهم دولت در سیستان و بلوچستان بوده که به فرمانداران و مدیران توصیه شده با تمام قوت برای مردم خدمت کنند.
وی مصوب کردن و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان و مبنا قرار دادن توسعه هر منطقه با توجه به ظرفیت های آن، مستندسازی از خدمات و توجه به مزیت های گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی هر منطقه را از اولویت های مهم دولت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
زینی وند اجرای طرحهای تولیدی کوچک و اشتغالزا، توجه به مشکلات و معضلات حاشیه شهرها و بهره گرفتن از تعاملات و ظرفیت های اجتماعی برای حل مشکلات را از دیگر اهداف توسعه ای در استان ذکر کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار با تاکید بر اینکه فرمانداران استان باید در مباحث مختلف و از جمله انتخابات مقتدرانه به صحنه بیایند، ادامه داد: تشکیل و تاسیس سازمان های مردم نهاد (ان جی او) قدرتمند با بهره گرفتن از ظرفیت های مردمی سبب کاهش آسیب های اجتماعی در شهرهای استان می شود.
وی ضرورت مقابله با حوادث طبیعی مانند سیل و حمایت از طرحهای توسعه ای و سرمایه گذاران را یادآوری کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با برشمردن مزیت های مختلف مناطق سیستان و بلوچستان، اهمیت تدوین سند توسعه استان، خدمت رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم را متذکر شد.
باقر کرد خطاب به فرمانداران به عنوان روسای ستاد مدیریت بحران شهرستان های استان گفت: با توجه به وقوع بارش های تند و سیلابی در نقاط مختلف استان تا پایان خرداد ماه دستگاههای مختلف در حالت آماده باش قرار دارند.
وی اظهار داشت: مدیریت سیلاب در سیستان و کمک به کاهش خسارتهای ناشی از بارش ها در بلوچستان باید مورد توجه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و سایر دستگاهها باشد.
وی گفت: در روزهای آتی نیز باید برنامه ریزی ها و آمادگی لازم برای مقابله با شرایط احتمالی بحرانی وجود داشته باشد.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: رسیدگی به مشکلات و دغدغه های مردم شهرستانهای استان از اهداف مهم برگزاری سمینار فرمانداران است که در نشست های فنی، تخصصی و موضوعی با حضور مهندس موهبتی استاندار، معاونان و کارشناسان استانداری، فرمانداران و مدیران کل طرح ها و برنامه ها آسیب شناسی می شود.
ابوذر کوثری افزود: این سمینارها ماهانه با آمادگی شهرستانها و بررسی مشکلات هر منطقه تشکیل می شود و مزیت مهم برگزاری این نشست ها توجه به مشکلات شهرستان میزبان است و با نظر فرمانداران مدیران کل در حوزه های مختلف دعوت و از مشکلات گره گشایی می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود گفت: پرداختن به مساله انتخابات و ویژگی ها و شاخص های حضور پرشور و گسترده مردم و بررسی متغیرها و نقاط ضعف و قوت انتخابات از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش هم با برشمردن ظرفیت های این منطقه بر اهمیت رفع مشکلات مرزی، گردشگری، استفاده بهینه از آب و خاک تاکید کرد.
هر یک از فرمانداران شهرستان های استان نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
در این نشست مهمترین برنامه های دولت برای توسعه استان و تحقق شعار رونق تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های کشاورزی، مرزی، صنایع و معادن و آموزش و پرورش، منابع طبیعی منابع آبی، گردشگری و غیره از محورهای مهم مباحث مطرح شده در سمینار فرمانداران بود.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.