به گزارش ایرنا مصطفی سیاسر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هفته هنر انقلاب هفته پاسداشت زبانی است که با بیان عمیق، صادق و ماندگار حقایق و ارزش های دینی و انقلابی حکایت می کند.
وی افزود: حقیقت این زبان زمانی اهمیت پیدا می کند که رهبر معظم انقلاب می فرمایند هیچ حقیقت و انقلابی ماندگار نمی شود مگر اینکه لباس هنر به تن کند.
رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: شهید مرتضی آوینی تمام عمر خود را صرف حفظ و پاسداری از ارزش ها و فرهنگ اسلامی کرد و در این مسیر موفق شد تا با بهره گیری از فضای مناسب موجود در هنر و ارائه آثار ارزنده و کم نظیر اندیشه ناب انقلابی را به تصویر بکشد بر این اساس سالروز شهادت این هنرمند به عنوان آغاز هفته هنر انقلاب برگزیده شده است.
دکتر سیاسر رونمایی از 2 اثر مستند و کتاب شعر تولیدات هنری، برگزاری نمایشگاه های متعدد نظیر تولیدات هنرمندان استان و کشور، فعالیت های آموزشی نظیر برگزاری ورک شاپ و کاریکاتور با موضوع رونق تولید، برپایی شب های خاطره در زابل و ایرانشهر، تقدیر از آثار هنری برجسته انقلاب، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، اکران فیلم های کوتاه در دانشگاهها و مدارس، غبار روبی مزار شهدا و خاطره گویی را از جمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده هفته هنر انقلاب در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سیاست واحد و مشخص در حوزه فرهنگ در این استان وجود ندارد گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که سیاست گذاری درست انجام و برای دستگاههای اجرایی تبیین شود.
سیاسر بودجه سالانه حوزه هنری سیستان و بلوچستان را 60 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این استان با وجود قرار داشتن در خط مقدم هجمه فرهنگی دشمنان در رده آخرین استان کشور از نظر اعتباری قرار دارد این درحالی است که برخی استان ها دارای حدود چهار میلیارد تومان اعتبار هستند.
وی ساماندهی فراگیر شب های خاطره و شب شعر و آموزش هنرمندان را از مهمترین برنامه های سالجاری این نهاد برشمرد و اظهار داشت: حوزه هنری برای معرفی چهره سیستان و بلوچستان در نزد اذهان عمومی اقدامات مختلف نظیر تهیه و تدوین دانش نامه استان، ساخت مستند و تهیه و منتشر کردن البوم موسیقی را انجام داده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.