به گزارش ایرنا عبدالرحمن شهنوازی روز دوشنبه در جریان دیدار مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با وی ضمن اشاره به سیل اخیر در نواحی شمال و غرب کشور، اظهار داشت: بر اساس اعلام نظرهایی که تا کنون در رابطه با سیل‌های اخیر کشور شده، عدم رعایت حریم رودخانه و ایجاد تغییرات در رودخانه‌ها مهمترین عامل در افزایش خسارت بوده است.
وی با اشاره به نقش هواشناسی در مدیریت ریسک و بحران، گفت: در نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان همواره با بارش‌های سنگین و سیلابی شدن رودخانه های محلی رو به رو هستیم که با عملکرد خوب هواشناسی و پیش‌بینی‌های به موقع، مدیریت خوبی در کاهش خسارت و کنترل وضعیت صورت گرفته است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه شبکه پایش هواشناسی استان، گفت: هم اکنون تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان با استانداردها فاصله دارد که در صورت توسعه آن‌ ها عملکرد و دقت محصولات هواشناسی بهبود می یابد.
محسن حیدری افزود: کشور ژاپن با مساحتی معادل دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان، صدها ایستگاه هواشناسی زمینی دارد، اما در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تعداد ایستگاه‌های سینوپتیک ما به 30 مورد هم نمی ‌رسد.
وی با بیان اینکه اکنون توسعه هواشناسی از مسیر توسعه زیرساخت ها می گذرد، گفت: اکنون همه به این اعتقاد رسیده اند که هزینه برای هواشناسی یک سرمایه گذاری سودآور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و مدیریتی است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در عین حالی که هواشناسی کشور وضعیت خوب و قابل قبولی دارد، اما ما نیاز به توسعه داریم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.