دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نظارت بهداشتی نوروزی از 20 اسفند همزمان با سراسر کشور در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز و تا 20 فروردین ادامه دارد.
وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی های بیماری های منتقله از آب و غذا به اجرا درآمده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: همچنین در این مدت 10 هزار و 206 مورد بازدید و کنترل از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی انجام شده است.
وی افزود: در این بازدیدها 70 مرکز عرضه کننده مواد غذایی متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و 23 مرکز نیز پلمب شدند.
طباطبایی افزود: سامانه گویای 190 به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.