به گزارش ایرنا از اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان؛ وحید پورمردان روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره کل حین گشت و کنترل و پایش حومه شهر زاهدان، متوجه تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی و زباله در محدوده شهر و در ناحیه اطراف منطقه لار شدند.
وی گفت: متخلفان که با 2 دستگاه خودرو سنگین دولتی به صورت غیر مجاز نخاله های ساختمانی و زباله ها را در محل یادشده تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و توقیف شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی سود جویان و بویژه رانندگان کامیون های متخلف، پسماندهای خانگی و بعضا صنعتی و نخاله های ساختمانی را شب هنگام و بدور از چشم کارشناسان و ماموران محیط زیست در حاشیه شهرها تخلیه می کنند و موجب آلودگی محیط زیست و به خطر انداختن سلامتی مردم می شوند.
وی گفت: متخلفان در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم می شوند و خودروهای تخلیه کننده نخاله به ویژه در اماکن غیرمجاز، بر اساس قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت.
پورمردان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت جدی و مستمر پیگیر موضوع تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماندهای اطراف شهرستان های سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان است و از دستگاه های متولی مانند شهرداری ها، دهیاری ها و مدیریت پسماند نیز درخواست داریم در این ارتباط اداره کل حفاظت محیط زیست را یاری کنند زیرا مبادی ورودی هر شهر مانند ویترین گویای تلاش و تعهد مسئولان دست اندرکار است.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.