دکتر مهران امینی فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه پارسال آغاز شده و تا 17 فروردین ادامه دارد اظهار داشت: 19هزار و 404 نفر از مراجعه کنندگان این مدت به طور سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.
وی افزود: فعالیت بخش های اتاق عمل بیمارستان های تابعه با تمام توان در این ایام به منظور ارائه حداکثری خدمات به بیماران مورد تاکید ویژه قرار گرفته بود و تاکنون حدود هزار عمل جراحی نیز انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در سیستان و بلوچستان 855 زایمان در بیمارستان ها این دانشگاه انجام شده است.
وی بیان کرد: 242تصادف در جاده های سیستان و بلوچستان در این مدت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رخ داده که 291مجروح و 9 فوتی بدنبال داشته است.
امینی فرد اظهار داشت: همچنین در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی های بیماری های منتقله از آب و غذا، نظارت بهداشت محیط و غذا و دارو بر اماکن عمومی و مجتمع های تفریحی، رستوران ها، مراکز تهیه و توزیع غذا و مراکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی حدود 6 هزار بازدید انجام شد.
وی بیان کرد: 31 واحد متخلف در این مدت به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: حدود20تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی هم از مراکز پلمپ شده کشف و جمع آوری شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.