به گزارش ایرنا باقر کرد روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی سیل های اخیر کشور قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه اگر این پیش بینی ها نمی بود معلوم نیست چه اتفاقی رخ می داد، ادامه داد: ارزش هواشناسی حالا معلوم می شود که چه ظرفیت عظیمی برای مدیریت بحران در اختیار کشور است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان به پیشرفت های سازمان هواشناسی اشاره کرد و افزود: به جرات می توان گفت که بیش از 90 درصد مردم اعتماد عمیقی به پیش بینی های هواشناسی دارند.
وی اظهار داشت: جنوب سیستان و بلوچستان سیل خیز است اما با حضور به موقع هواشناسی و پیش بینی های دقیق و کارشناسی شده آن توانسته ایم جلوی بسیاری از خسارت ها را بگیریم.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به مدیریت های بهنگام و به موقع ستاد مدیریت بحران در مواجهه با مخاطرات جوی، گفت: پس از صدور اطلاعیه یا اخطاریه جوی از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان به صورت مستمر و لحظه ای پیگیر آخرین وضعیت جوی مناطق تحت هشدار هواشناسی است.
محسن حیدری ادامه داد: پیگیری و اهمیت دادن به هشدارهای هواشناسی از سوی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان قابل تقدیر بوده زیرا نتیجه این پیگیری ها به حداقل رسیدن خسارات و افزایش ایمنی مردم در برابر این حوادث است.
وی افزود: نکته دیگری که سبب کاهش خسارت های سیل در سیستان و بلوچستان شده موضوع رفتارهای سنجیده مردم در حفظ حریم رودخانه ها و طبیعت است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان رویکرد توسعه محور مجموعه معاونت عمرانی استانداری را ستود و ادامه داد: در پنج سال اخیر 6 پروژه عمرانی بزرگ در هواشناسی استان کلید خورده که دو مورد آن تا کنون به بهره برداری رسیده و چهار پروژه نیز در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه چهار ایستگاه سینوپتیک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است گفت: در هیچ زمانی هواشناسی استان به اندازه مدیریت فعلی و اخیر استان در صدر توجه نبوده است.
حیدری خاطرنشان کرد: برای اینکه هواشناسی سیستان و بلوچستان به استانداردهای ملی نزدیک شود نیاز به تأسیس بیش از 30 ایستگاه داریم که مطالعات ساخت این ایستگاه ها انجام شده است.
وی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار برای توسعه شبکه پایش ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان از همین امروز آمادگی لازم برای شروع کار و تأسیس این ایستگاه وجود دارد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.