محمود دیانتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حاکمیت جریانات جنوبی در اکثر نواحی سیستان و بلوچستان دمای هوای بیشتر نقاط استان روند افزایشی به خود گرفته است به نحوی که دمای هوای هیرمند در گرمترین لحظات با 2 درجه افزایش نسبت به روز قبل آن به 32.5 درجه سلسیوس رسید.
وی افزود: افزایش دما پدیده غالب نواحی سیستان و بلوچستان است به طوریکه علاوه بر هیرمند و راسک، شهرهای ایرانشهر، زرآباد، زابل و قصرقند نیز در شبانه روز گذشته رتبه های بعدی گرمترین شهرهای کشور را با دمای 32 درجه سلسیوس به خود اختصاص دادند.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان به وضعیت دمایی شهرهای استان در بامداد امروز اشاره کرد و گفت: بامداد امروز چهارشنبه مهرستان با دمای 14.1 درجه سلسیوس خنکترین شهر استان شد.
وی تصریح کرد: پس از مهرستان؛ خاش، سوران، بزمان، سراوان و زاهدان با دمای هوای 14 تا 17 درجه سلسیوس خنکترین شهرهای سیستان و بلوچستان شدند که انتظار می رود شرایط دمایی برخی از این شهرها در روزهای آینده تغییر محسوسی نداشته باشد.
دیانتی با بیان اینکه هم اینک وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب نواحی مرکزی و برخی نقاط نیمه شمالی سیستان و بلوچستان است، افزود: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی تا پنج شنبه پیش رو وزش باد شدید بوده و در محورهای مواصلاتی زاهدان - بم و ایرانشهر - بم توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی وجود دارد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روزهای چهارشنیه و پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی و جنوبی این استان شرایط برای بارش های پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد موقتی مهیاست.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.