به گزارش ایرنا وجود آبشارهای متعدد و چشمه های آبگرم، طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی زیبا و دیدنی این منطقه را به مکانی جذاب و دیدنی برای ایران گردان تبدیل کرده است.
هر چند این جاذبه ها در چند سال اخیر سبب افزایش سفر برخی هموطنان به نیکشهر شده اما هنوز به سبب ناآگاهی گردشگران از ظرفیت های گردشگری لاشار، این بخش از انظار دوستداران طبیعت به دور مانده است.
ساخت جاده ترانزیتی چابهار - ایرانشهر- زاهدان- میلک و عبور آن از حوزه نیکشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده تا از مناظر طبیعی و روستاهای سرسبز بخش لاشار این شهرستان دیدن کنند.
آبشارها و چشمه های آبگرم شیرآباد با مناظر زیبا و دیدنی واقع در فاصله 15 کیلومتری محور ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوک، روستای تنگ سرحه و دهستان پیپ با طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستان ها، چشمه های متعدد در دامنه کوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن گوشه ای از جذابیت های بخش لاشار نیکشهر است.
آبشار گواتامیچ در شرق روستای پیپ به فاصله دو کیلومتری جاده ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه پرآب و مناظر دیدنی، باغات میوه های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه، آبشار اوگینک با 80 متر ارتفاع در فاصله سه کیلومتری غرب روستای اوگینک و محور ترانزیتی که بزرگترین آبشار سیستان و بلوچستان محسوب می شود با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران ورزش کوهنوردی و طبیعت گردان است.
آبشار گلیگ به فاصله یک و نیم کیلومتری محور ترانزیتی و غرب روستای جاکس با آبشارهای پلکانی و حوضچه های طبیعی و صخره های رنگارنگ و انواع پوشش گیاهی، روستای تفریحی «کَس مزور» در دهستان چانف به فاصله پنج کیلومتری از مرکز دهستان با داشتن باغات مرکبات و رودخانه که تلفیقی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است، هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
از دیگر جاذبه های گردشگری بخش لاشار قلعه های تاریخی متعلق به دوران های مختلف از جمله قلعه اسپکه در شهر اسپکه، قلعه چانف، قلعه هریدوک در روستای هریدوک و قلعه سرومیچ در روستای سرومیچ است.
روستاهای سرسبز با انواع پوشش گیاهی و وجود داروهای گیاهی در سراسر حوزه بخش لاشار و دو طرف محور ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر جلوه ای خاص به این منطقه بخشیده است بطوریکه اکثر گردشگرانی که از این محور تردد می کنند ساعت ها به گشت و گذار در مناظر دیدنی و زمین های سرسبز و جمع آوری گیاهان دارویی و خوراکی می پردازند.
روستای تنگ سرحه مکان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی از جمله انواع صنایع دستی بویژه سوزن دوزی، عسل کوهی، خرمای مرغوب منطقه، گیاهان دارویی و خوراکی و محصولات باغی تولیدی محل است.
به گزارش ایرنا بخش لاشار از توابع شهرستان نیکشهر 40 هزار نفر جمعیت دارد.
نیکشهر در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.