رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام‌‌‌حیدر زورقی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌‌‌های ملخ از استان‌‌‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از سیزدهم اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع در حال مهار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سمپاشی انجام شده این مدت علیه ملخ صحرایی به ترتیب با سه هزار هکتار در کنارک، ۶۰۰ هکتار چابهار، ۲۰۰ هکتار قصرقند و ۱۰۰ هکتار نیکشهر به انجام رسیده است.

زورقی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در سیستان و بلوچستان در راه است، دیده‌‌‌بانی و مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب این استان در ایام تعطیلات نوروزی نیز با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: دسته‌‌های پر تراکم این ملخ‌‌‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی‌‌‌جات و حتی علف‌‌‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌‌برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.