محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز وزش باد شدید پدیده غالب زاهدان و برخی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان بوده به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر به 19 متر بر ثانیه معادل 68 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی افزود: وزش باد با سرعت 16 متر بر ثانیه معادل 58 کیلومتر بر ساعت در نصرت آباد نیز در جریان است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد سبب خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی در نواحی مستعد شده است، ادامه داد: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا فردا چهارشنبه آسمان سیستان و بلوچستان ابری خواهد بود.
وی افزود: امروز در شهرهای شمالی و ارتفاعات مرکزی و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای بارش های پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد موقتی مهیاست.
دیانتی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز وزش باد شدت بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: تا جمعه در زاهدان و سایر نواحی مرکزی، نوار شرقی و نوار غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با سرعت 60 تا 80 گاهی بیش از 90 کیلومتر برساعت رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی زاهدان - بم و ایرانشهر -بم توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی وجود دارد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان تا چهارشنبه هفته جاری به سبب وزش باد نسبتا مواج خواهد بود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.