محمودرضا ناصح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 186 تصادف جاده ای و شهری از 25 اسفند تاکنون در محدوده این دانشگاه رخ داد که متاسفانه 262 مصدوم و هشت فوتی داشت.
وی ادامه داد: شمار تلفات انسانی حوادث رانندگی این مدت طرح نوروزی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد افزایش داشت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: همزمان با طرح نوروزی 74 پایگاه اورژانس با 513 نیرو در محدوده این دانشگاه فعال شد.
وی افزود: همچنین هفت ایستگاه سلامت و سه ایستگاه سیار اورژانس در جنوب سیستان و بلوچستان درحال ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
ناصح با اشاره به عمکرد اورژانس های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 16 هزار و 414 نفر از ابتدای طرح نوروزی به اورژانس بیمارستانی این دانشگاه مراجعه کردند که 14 هزار و 867 نفر به طور سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.
وی با اشاره به اخطاریه هواشناسی در خصوص جاری شدن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در آماده باش کامل بسر می برد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.