بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برخی از اقدامات در ایام تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی بهتر به مسافران اظهار داشت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون جمع کثیری از گردشگران نوروزی روزانه از اسکله های بنادر شهید بهشتی و‌ شهید کلانتری چابهار دیدن می کنند.
وی ادامه داد: این اقدام به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با بندر و فعالیت های بندری انجام می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران هر سال میزبان صدها هزار گردشگر و میهمان نوروزی است.
وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی برای پاکسازی سواحل اقدامات خوبی انجام شد تا مسافران از تفریح در ساحل لذت ببرند.
آقایی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای ساماندهی و‌ آمادگی سفرهای نوروزی با همکاری دستگاههای مرتبط نشست های متعددی را به منظور گردشگری دریایی ایمن برنامه ریزی و تشکیل داده است.
وی همایش پاکسازی ساحل، برگزاری مانورهای جستجو و نجات، برگزاری کلاس های توجیهی ایمنی و حفاظت دریایی، تهیه و توزیع حلقه و جلیقه نجات، تهیه و‌ توزیع بروشورهای راهنمای میهمانان نوروزی در بین بنادر تابعه را از جمله اقدامات بنادر در استقبال از مسافران نوروزی عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نظارت بر سواحل و عملکرد ایمن شناورها و قایق های گردشگری توسط تیم های مستقر و تیم های نظارتی این اداره کل و فرماندهی دریابانی در مدت اجرای طرح نوروزی بطور روزانه انجام می شود.
وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ دریایی و استفاده از تفریحات دریایی و شنا در مکان های تعیین شده جلیقه نجات رایگان به مسافران و گردشگران نوروزی اهدا می شود.
آقایی گفت: بندر چابهار برای اسکان میهمانان نوروزی در شرایط جوی نامساعد نیز همراه و همگام با ستاد حوادث شهرستان است و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: در راستای ساماندهی سفرهای نوروزی و بر اساس پیش بینی تغییرات شرایط جوی و احتمال بارندگی، اداره کل بنادر و دریانوردی آمادگی اسکان میهمانان نوروزی در مکان های سرپوشیده و ارائه خدمات ضروری را دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با شروع بارندگی بهاری ناگهانی صبح روز گذشته(چهارم فروردین) تعدادی خودرو از بازدیدکنندگان در محل سرپوشیده به مدت یک ساعت و تا زمان قطع بارش اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: شماره تلفن 1550 مراکز جستجو و نجات دریایی به طور شبانه روزی آماده دریافت هر نوع پیام اضطراری و ارائه خدمات امداد و نجات دریایی در کوتاهترین زمان ممکن است.
آقایی تصریح کرد: بندر اقیانوسی چابهار علاوه بر بُعد تجاری، اقتصاد دریایی و بندری دارای جاذبه ها و دیدنی های گردشگری و آبی بیکران دریایی است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.