علیرضا جلالزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آگاهی بخشی در راستای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس با همکاری هنرمندان و مردم از جمله اهداف برگزاری آیین نوروزگاه در هر منطقه است.
وی افزود: در این جشن ها آداب،‌ رسوم و فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ظرفیت های گردشگری این استان بسیار گسترده است برگزاری نوروزگاهها موجب شناساندن بیشتر این توانمندی ها می شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان برای میزبانی از زائران و مسافران آمادگی کامل دارد به طوریکه با اقدامات انجام شده در معرفی چهره واقعی منطقه شاهد افزایش حضور گردشگران به این استان هستیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان خواستگاه تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن و آثار باستانی که به گنجینه ای ارزشمند می ماند با استعدادهای نهفته و زیباییهای بکر تاکنون ناشناخته مانده است.
این دیار کهن یادگاری با آثار تاریخی چندین هزار ساله همچون شهر سوخته با دارا بودن نخستین تمدن های بشری و قلعه های متعدد به جای مانده از دل تاریخ مایه افتخار ایران و ایرانی است.
این سرزمین با داشتن افزون بر هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 20 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای، شنی و صخره ای، آثار باستانی شهر سوخته و دهانه غلامان به عنوان تخت جمشید خشت و گلی، قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های پرآب و دشت و دمن سرسبز، سنگ نگاره ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری سراسر استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.