علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای بمپور- ایرانشهر و برعکس و هیرمند- زابل در این مدت پر ترددترین مسیرهای سیستان و بلوچستان بودند.
وی گفت: 88 هزار و 753 مسافر از ابتدای طرح تاکنون در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای جابجا شدند که 70 درصد به داخل استان و بقیه به مقاصد برون استانی سفر کرده بودند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین 27 هزار و 686 نفر مسافر در این مدت از سایر استان ها توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای وارد این استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد را نشان می دهد.
وی با اشاره به تردد مسافری در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون افزون بر 15 هزار و 278 نفر در پایانه مرزی استان جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه 20 درصد افزایش رشد داشته است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با 20 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن با انواع کالاهای داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.