به گزارش ایرنا مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در نشست با فرمانداران و شهرداران برخی از شهرستانهای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به محدودیت های مالی در چند هفته گذشته 200 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های کشور اعتبار اختصاص یافت.
وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان در بوجه سال آینده در بحث پسماند برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که امیدواریم شهرداران بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همچنین در بحث بازآفرینی شهری اعتبارات خوبی برای شهرداری ها در سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: با عنایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی میزان قیر رایگان شهرداری ها و دهیاری ها از 13 درصد به 17 درصد افزایش یافت.
جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین مقرر شد به شهرهای زیر 50 هزار نفر قیر رایگان بیشتری اختصاص یابد تا مشکلات این شهرها تا حدودی برطرف شود.
وی تاکید کرد: شهرداران باید مطالبات خودشان از دستگاههای دولتی را وصول کنند تا بتوانند خدمات شهری بیشتری به مردم ارائه دهند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران با ایده های نو به دنبال درآمدزایی برای شهرداری ها باشند.
وی تاکید کرد: برای پیشرفت و ترقی شهرهایی همچون زاهدان باید نسخه های جدیدی نوشته شود.

**مشارکت مردم ستون و خیمه توسعه است
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت:مشارکت مردم و نقش دادن به آنان در مدیریت شهری ستون و خیمه توسعه و پیشرفت منطقه و شهر است.
احمد علی موهبتی اظهار داشت: چنانچه وضعیت شهرها خوب نباشد توسعه و آبادانی نیز در آن شهر رخ نخواهد داد بنابراین باید نقش مردم در مدیریت شهری را برجسته کرد.
وی تصریح کرد: نقش دادن به مردم در مدیریت شهری بسیاری از مشکلات شهرداری ها را برطرف می کند بنابراین شهرداران به این نکته توجه اساسی داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان طوری که مردم در سبد کالاهایشان مبلغی را برای خوراک، پوشاک و غیره در نظر می گیرند برای مدیریت شهری نیز چنین اقدامی انجام دهند تا شهری زیبا داشته باشیم.
وی بیان کرد: مشارکت مردم در امور شهری وقتی رخ می دهد که مردم به مسئولان خودشان اعتماد داشته باشند و راه این اعتماد تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه شهری است.
موهبتی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتماد و مشارکت مردم را به دست بیاوریم بسیاری از مشکلات شهری برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت برای اعتماد بخشی میان مردم و مسئولان باید اعتباراتی را در نظر بگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت نگاه ویژه ای به استان دارند اما 1.8 دهم بودجه کشور به این منطقه تخصیص می یابد.
وی بیان کرد: در چند ماه اخیر 49 میلیارد تومان به شهرداری های سیستان و بلوچستان اعتبار تخصیص یافت تا بتوانند برخی از مشکلات خودشان را برطرف کنند.
موهبتی بیان کرد: همچنین مزایایی برای شهرداران سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که شرط تحقق این مزایا پرداخت به موقع حقوق کارکنان شان است.
به گزارش ایرنا در این نشست شماری از فرمانداران و شهرداران جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حوزه های مدیریت شهری خودشان را مطرح کردند.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.