به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی روز سه شنبه در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: شرایط سیستان و بلوچستان به گونه ای است که با بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه موجود می‌ توان شاهد شکوفایی کشاورزی این استان باشیم.
امام جمعه زاهدان پیگیری مستمر اجرای طرح‌های اشتغالزا و تسریع در اتمام طرح ها دردست اجرا را خواستار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شرایط آب و هوایی فرصت ممتازی در اختیار دست اندکاران بخش کشاورزی این استان قرار داده تا با برنامه ریزی توسعه همه جانبه را برای رسیدن به خودکفایی دنبال کنند.
غلام حیدر زورقی افزود: طرح‌ های بزرگ و هوشمندانه ای در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان برای بهره گیری از ظرفیت های آب و خاک در راستای توسعه فعالیت‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی درحال اجراست.
وی اجرای طرح بزرگ انتقال آب با لوله به دشت سیستان، اجرای 100هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری در جنوب سیستان و بلوچستان، طرح‌های شاخص گلخانه ای و پروژه های دامپروری و طیور در سطح این استان را نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار به توسعه بخش کشاورزی این نقطه از ایران اسلامی برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان حمایت همه مسئولان از کشاورزان و دامداران را در تحقق اهداف توسعه ای بخش کشاورزی این استان خواستار شد.
به گزارش ایرنا بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان در تولید انواع محصولات گرمیسری، نیمه گرمسیری و سردسیری 70 درصد معیشت مردم مرزنشین این استان را به خود اختصاص داده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.