به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان روز یکشنبه با تشریح نحوه دستگیری متخلفان افزود: این صیادان غیرمجاز که در جریان گشت و کنترل محیط بانان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای کنارک، سرباز، نیکشهر و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست اداره کل دستگیر شده بودند، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان نیکشهر معرفی و تحویل شدند.
وی بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر با همکاری یگان اداره کل در جریان گشت و کنترل های شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری 2 نفر متخلف شدند که با وجود اتمام فصل صیادی (در تاریخ 30 دی 97) و اطلاع رسانی این اداره کل، اقدام به صید غیر مجاز بیش از 50 قطعه ماهی از منابع آبی سد زیردان در حومه شهرستان نیکشهر کرده بودند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: از متخلفان ادوات شکار و صید شامل 2 دستگاه موتور قایق و تورهای ماهیگیری کشف شد که تا صدور حکم قضایی و تعیین تکلیف در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 17 قانون شکار و صید، حیواناتی که برخلاف مقررات این قانون، شکار یا صید شده باشند متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست خواهند بود. لذا این اداره کل محموله ی مکشوفه را در میان نیازمندان منطقه منزل آب ( از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان) توزیع کرد.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.