علی ملاشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از ظهر یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه در سطح سیستان و بلوچستان رگبار باران یا تگرگ، رعدوبرق و بادشدید لحظه ای پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان موقتی رودخانه های فصلی رخ خواهد داد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بارش ها در برخی نقاط شهرستان های خاش، ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج، غرب سواحل و ارتفاعات غربی زاهدان سنگین و بین 20 تا 50 میلی متر برآورد می شود.
وی افزود: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با سرعت 70 گاهی بیش از 90 کیلومتر برساعت پیش بینی می شود.
ملاشاهی ادامه داد: وزش باد شدید در برخی نقاط محورهای مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر-بم و زاهدان-نهبندان سبب بروز توفان شن و کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در ترددهای ریلی و هوایی وجود دارد.
وی به وقوع بارش های گسترده در حوضه آبریز رودخانه هیرمند اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی هفته بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان رخ می دهد که با وجود این شرایط جاری شدن مجدد سیلاب به سمت سیستان پیش بینی می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.