رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح نوروزی هلال احمر تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح 33 مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، 78 دستگاه آمبولانس، وانت، سواری، خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و 230 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می کنند.
وی ادامه داد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چهار پست خواهران برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان در این استان فعال شده است.
وی بیان کرد: در این طرح فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی اجرا می شود.
راشکی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.