غلامحسین تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استان های دیگر به سیستان و بلوچستان عملیات دیده بانی برای کنترل این پدیده از اوایل بهمن ماه در شهرستان های چابهار، کنارک، دلگان و ایرانشهر مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: از 13 اسفند بعد از ورود دسته های ملخ به شهرستان های کنارک و چابهار مبارزه جدی جهاد کشاورزی با این آفت مخرب آغاز شد به طوریکه تاکنون افزون بر 2 هزار و 500هکتار از مراتع منطقه مورد سمپاشی قرار گرفتند.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی استان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع درحال مهار است.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در سیستان و بلوچستان در راه است که بر این اساس پیش بینی می شوند 15 هزار تا 20 هزار هکتار از زمین ها برای مقابله با این آفت نیاز به سمپاشی داشته باشند.
تیموری با بیان اینکه دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه ،غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند، ادامه داد: برای مقابله جدی با ملخ صحرایی ضروریست اعتبارات ملی و استانی به موقع تخصیص یابد.
وی گفت: کشاورزان در صورت مشاهده هر گونه ملخ صحرایی بلافاصله به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و با کمک کارشناسان مربوطه نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.