به گزارش ایرنا علی نقی زاده روز سه شنبه در دیدار با شهردار خاش بیان کرد: سلامت حقی همگانی بوده و مرکز بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت در خوش بینانه ترین شرایط و در صورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود اعم از منابع انسانی و لجستیکی فقط می تواند پاسخگوی 25 درصد از نیازهای حوزه سلامت مردم باشد.
وی افزود: جهت دستیابی به 75 درصد دیگر از سهم سلامت نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی به ویژه مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه در قبال موضوع سلامت هستیم.
رییس مرکز بهداشت با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی کانون های سلامت محله ای ادامه داد: هدف ما اجتماعی کردن سلامت، جلب مشارکت بیش از پیش مردم و جوامع محلی نسبت به شناسایی ظرفیتهای موجود خارج سازمانی در حوزه سلامت است تا بتوانیم با سازماندهی و توانمندتر کردن آنها در کنار سایر منابع موجود داخلی، در راستای ارتقاء شاخص های سلامت جامعه حرکت کنیم.
وی در ادامه بر استمرار همکاری شهرداری و سایر ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی شهرستان در خصوص تشکیل کانون های سلامت محله تاکید کرد و گفت: از شهرداری خاش به دلیل همکاری و تعامل بسیار خوب در اجرای برنامه های حوزه سلامت و در نظر گرفتن پارک بانوان و سایر اماکن عمومی مورد نظر تحت اختیار شهرداری به عنوان برخی از گزینه های مناسب برای راه اندازی کانون های سلامت محله تشکر می کنیم.
وی تصریح کرد: خدمات و هماهنگی شهرداری و شورای شهر بعنوان سازمان های همراه حوزه سلامت به ویژه در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی با هدف پیشگیری از بیماری های روده ای،انگلی، اسهال، التور و اجرای عملیات کنترل جمعیت های سگهای ولگرد در جهت مهار بیماریهای خطرناکی همچون هاری مثبت و موثر تلقی شده و ستودنی است.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش نیز با تشکر از مسئولان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه حل مسائل و مشکلات بهداشتی مردم، به بیان برخی از موانع و مشکلات موجود و ارائه پیشنهادات سازنده در این زمینه پرداخت.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.