عبدالحمید بلوچزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی یکی از بزرگترین مشکلات حوزه گردشگری و پذیرش مسافران در شهرستان چابهار است.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت مسافرکاشانه ها، واحدهای مسکونی مردم در شهر و بومگردی های روستایی نوار ساحلی از گواتر چابهار تا زرآباد کنارک می تواند بخشی از مشکلات اقامت را مرتفع کند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار گفت: امسال برای نخستین بار واحدهای مسکونی مردم که تمایل به اجاره در ایام نوروز را دارند شناسایی شده که خوشبختانه هم اینک حدود 400 خانه برای اجاره به مسافران نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال مسافران نوروزی مجوز موقت برای خانه های مسافر و واحدهای بومگردی در چابهار صادر شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 18 واحد بوم گردی در نوار ساحلی چابهار به گواتر و کنارک به درک زرآباد آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.
بلوچزاده به کمبود شدید زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و افزود:هر سرمایه گذاری برای زیرساخت های بخش گردشگری ورود کند با تمام وجود از وی حمایت می کنیم.
وی به ارائه تسهیلات در حوزه زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت:250 میلیون تومان در سطح شهرستان، 6 میلیارد تومان در سطح استان و بیشتر از این مبلغ با موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قابل پرداخت است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به تدارک برنامه های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و سرگرمی در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: کارناوال شادی، تورهای یکروزه، نمایشگاه های محصولات غذایی، صنایع دستی و سوغات، برپایی نمایشگاه ها و غرفه های مختلف ارائه غذاهای سنتی، جشنواره های موسیقی و غذاهای بومی برای پرکردن اوقات فراغت مسافران نوروزی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: 10 کمیته برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های ایام سال نو در فرمانداری چابهار تشکیل و پس از برگزاری نشست های متعدد وظایف هر یک از دستگاههای دست اندر کار ابلاغ شده است.
بلوچزاده به سفر صدها هزار نفر از گردشگران به چابهار اشاره کرد و گفت:مسئولان دستگاههای اجرایی آمادگی کامل برای استقبال از میهمانان نوروزی را دارند.
وی با بیان اینکه کمبود جایگاه های سوخت و نبود سوخت یکی از مشکلات مهم برای سوختگیری هزاران خودروی مسافر است که براساس برنامه ریزی ها کارت های آزاد بنزین در جایگاه های سوختگیری اضافه شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار افزود: برای حجم زیاد ترافیک خودروها نیز پنج نقطه پارکینگ در این شهر مشخص شده است.
وی از راه اندازی نخستین تاکسی تلفنی گردشگری برای رفاه گردشگران و درآمد زایی بومیان در چابهار خبر داد و گفت: تاکسی تلفنی گردشگری 'چابهاران ایمن گشت مکران' به صورت ساماندهی شده در طول سال با معرفی فروشگاه های صنایع دستی، ظرفیت های گردشگری چابهار و معرفی بومگردی ها با هدف محقق کردن شعار رفاه گردشگران و درآمدزایی بومیان فعالیت می کند.
بلوچزاده ادامه داد: تاکسی تلفنی گردشگری مزایایی مانند بیمه گردشگری و ترانسفر فرودگاهی دارد و در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی از راننده های آموزش دیده خانم، راهنمایان محلی خانم و آقا و نیز مترجم زبان انگلیسی استفاده می کند.
به گزارش ایرنا بندر و منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان به سبب هوای مطلوب، مناظر طبیعی، اماکن تاریخی و گردشگری و بازارهای متعدد همه ساله در ایام نوروز میزبان شمار زیادی از هموطنان است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.