دکتر محمد مهران امینی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 74 پایگاه اورژانس 115 بین راهی و شهری، پنج بیمارستان و 16 تیم بهداشتی متشکل از بازرسان بهداشت محیط در این طرح به صورت 24 ساعته کار بازرسی از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی و خدمات به مسافران را انجام می دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقصد اغلب مسافران و گردشگران به شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان بویژه چابهار است تیم های نظارتی و بهداشتی به صورت شبانه روزی و با هماهنگی و آمادگی کامل بطور مستمر از سطح مراکز، اماکن عمومی و بین راهی این مناطق بازدید می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اهمیت سلامت مسافران در ایام پرتردد تعطیلات نوروزی افزود: بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و ترمینال های مسافربری تشدید و بازدید های مشترک با ادارات مرتبط انجام می شود.
وی تصریح کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از 20 اسفند تا 20 فروردین بطور همزمان در کل کشور اجرا می شود.
امینی فرد اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه های بهداشتی موارد را با شماره 190 سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام و گزارش فوق در اسرع وقت پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.