مهرداد میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صید لانگ لاین از روش های مورد حمایت و تاکید سازمان شیلات ایران بوده که این روش خوشبختانه در سالهای اخیر با استقبال بسیار خوب صیادان مواجه شده است.
وی بیان کرد: با پیگیری ها، همکاری و مساعدت مسئولان سازمان شیلات ٢٠ مجوز شناور لانگ لاین به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که فرآیند واگذاری این مجوزها با محوریت اتحادیه تعاونی ها آذر ماه سالجاری انجام شد.
معاون صید و بنادر ماهیگری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از 20 شناور لانگ لاین ساخته شده هم اینک 16 فروند آن برای انجام صید به دریا رفته اند و چهار فروند دیگر نیز در حال انجام امورات اداری و آماده شدن برای دریاروی هستند.
وی ادامه داد: انواع ماهی و تن ماهیانی که با این روش صید می شوند از کیفیت بالاتری نسبت به روش های سنتی و گوشگیر برخوردارند.
میرزایی بیان کرد: صید با قلاب از سیاست ها و روش های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی به صورت انتخابی انجام و پس از خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال داده می شوند.
وی ادامه داد: در نشست های متعدد هماهنگی و بررسی از آخرین وضعیت شناورهای صید لانگ لاین انجام و با همفکری نسبت به ارتقا و توسعه این روش صید تاکید فراوانی شده است.
قائم مقام اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با بازگشت این شناورها از دریا از تعدادی فعالان، مروجان و مالکان این شناورها در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سازمان شیلات تجلیل می شود تا بتوانیم کیفیت صید و حفظ ذخایر توسط این روش را بهتر برای صیادان و مردم معرفی کنیم.
وی بیان کرد: ماهی صید شده با این روش انتخابی بوده و دارای کیفیت بالایی است و باید 10 تا 20 برابر تعداد مجوزهای صادر شده فعلی مجوز صادر شود.
میرزایی ادامه داد: این ٢٠ شناور با اعتباری بالغ بر ٣٢٠ میلیارد ریال توسط متقاضیان بدون استفاده از تسهیلات دولتی ساخته شده اند که حدود 250 نفر بصورت مستقیم و ٢ برابر این آمار اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.
وی افزود: با توجه به نو بودن روش صید لانگ لاین باید بصورت دوره های آموزشی ترویجی بیش از پیش برنامه ریزی کرد.
قائم مقام اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقدامات لازم برای تهیه ادوات و تجهیزات مکانیزه لانگ لاین باید تامین شود و درخواست اختصاص اعتبار برای توسعه این روش صید یکی دیگر از موارد مورد تقاضای صیادان است.
وی از تمامی کارخانجات فرآوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی، سایر افراد و شرکت هایی که تمایل به خرید و عمل آوری این گونه از ماهیان دارند، خواست که برای سرمایه گذاری در این بخش به معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.