محمدرضا سالاری فنودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز آسمان نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد است که به سبب همین وزش باد، دریا مواج و متلاطم است.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی انتظار می رود ارتفاع موج در نزدیکی سواحل به 2 متر و در عرض های پایین تر به سه متر برسد.
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود این شرایط ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی باید با هماهنگی و اطلاع مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی همراه باشد.
سالاری فنودی گفت: با توجه به وضعیت جوی و دریایی امروز، مسیر حرکتی شناورهای تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس نامساعد ارزیابی می شود اما از فردا انتظار می رود شرایط بهبود یابد.
وی در بخش دیگری با درخواست از تشکل های صیادی و سایر فعالان دریایی برای دادن هشدار به صیادان درباره وضعیت جوی امروز دریای عمان، افزود: فعالیت های دریایی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه با رعایت احتیاط و تمهیدات لازم، بدون مانع ارزیابی می شود.
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روز های دوشنبه و سه شنبه آسمان نواحی ساحلی استان صاف تا نیمه ابری است و وزش باد در جنوب استان جریان دارد و دریای عمان نیز به نسبت آرام پیش بینی می شود.
سالاری فنودی اضافه کرد: روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد، دریا به نسبت مواج پیش بینی می شود. البته در این روز با افزایش ابر احتمال رگبار پراکنده باران نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: غبار محلی از جمله پدیده دیگر حاکم در نواحی ساحلی استان است که طی سه روز گذشته به تناوب تکرار می شود.
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شماره تماس 1550 مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی(MRCC) جهت هماهنگی و اطلاع رسانی حوادث دریایی در خدمت مردم جنوب استان است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.