به گزارش ایرنا مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان روز جمعه در مراسم دانش آموختگی 60 نفر از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش افزود: قرآن کریم و ایمان به الله تعالی بالاترین نعمت بوده که خداوند به امت اسلامی و جامعه بشری عنایت کرده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بیان کرد: جای بسیار سپاسگزاری است که پروردگار متعال به ما نعمت اسلام و ایمان را عطا فرموده تا در زیر پرچم توحید بندگی الله را به جا بیاوریم.
وی بر اهمیت دور شدن از خطاها و گناهان و معاصی و اتباع کامل از قرآن کریم و سنت های پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد و افزود: اسلام دین محبت، عطوفت و مهربانی است و حفظ اتحاد، اخوت و برادری در جامعه اسلامی، دور شدن از اختلافات و گناهان و خطاها، پرهیز از قتل و کشتار افراد بیگناه، دوری از منکرات، فحشا، اعمال ناپسند و سرقت و دوری کردن از شراب و حرام خواری معاملات ناجایز از دستورات مهم دین و شریعت پاک نبوی است که همگان را توصیه می کنیم خیرخواه هم دیگر باشند و به هم نفع برسانند.
فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز با گرامیداشت آغاز ماه رجب و تبریک سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) گفت: قرآن کریم چراغ راه برای رسیدن به کامیابی و سعادت در دنیا و آخرت است و بسیار خوشحالیم در نظام جمهوری اسلامی مقام علم و علما مورد تجلیل قرار می گیرد و به قرآن و تعالیم متعالی دین اهمیت داده می شود.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی افزود: برپائی و اقامه نماز جمعه در 55 نقطه شهرستان خاش از افتخارات نظام اسلامی به شمار می رود.
وی بیان کرد: حفظ وحدت و اخوت و تقویت همبستگی ملی از برکات و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی ایران است و در گام دوم انقلاب نیز این مهم برجسته تر خواهد شد.
فرمانده سپاه خاش ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و در چهار دهه گذشته اهداف شوم خود را دنبال کرده اند، اما با تدابیر هوشمندانه امام و رهبری و بصیرت مردم ایران در رسیدن به اهداف ننگین شان ناکام مانده اند.
فرمانده سپاه خاش اظهار داشت: رافت و عطوفت نظام همواره شامل حال مجرمان و فریب خوردگان می شود و آزاد کردن یکی از بانوان فریب خورده در جریان حادثه تروریستی اخیر منطقه از همین امر حکایت دارد و نظام به جای مجازات این فرد به او اجازه داده در کنار خانواده اش و در سایه الطاف نظام زندگی کند و به تربیت فرزندانش بپردازد.
مولوی عبدالواحد ریگی معاون مدرسه مدینه العلوم اهل سنت خاش هم در سخنانی اهمیت پیروی و اتباع از قرآن کریم و سنت های پاک نبوی ص را مورد تاکید قرار داد.
مولوی عبدالقدوس رودینی از علمای گلستان نیز در سخنانی بر ضرورت استفاده درست از امکانات روز دنیا و کمک به ترویج دین و ظرفیت های شریعت پاک محمدی(ص) و دور کردن انسانها از منکرات تاکید کرد.
همچنین شماری از علما و اندیشمندان خاش و استان سیستان و بلوچستان در سخنانی بر اهمیت مقابله با آسیب های استفاده از اینترنت و فضای مجازی، استفاده صحیح از رسانه ها، ضرورت دشمن شناسی و خنثی کردن توطئه های دشمنان، احترام گذاشتن به علما و کمک به ترویج دین و حفظ وحدت و اهمیت دور کردن مردم و جوانان از اختلافات در جامعه تاکید کردند.
جشن دانش آموختگی 60 نفر از طلاب و حافظان و خواهران فاضله حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان در مسجد جامع الخلیل اهل سنت این شهرستان با حضور علما، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
این همایش به مدت دو روز در مسجد جامع الخلیل خاش برگزار شد.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.