محمود رضا ناصح روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومان ترومایی به صورت تئوری و عملی برگزار شد، 24 نفر از کارکنان اورژانس حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از شهرستان های ایرانشهر، مهرستان، دلگان و فنوج شرکت کردند.
وی تصریح کرد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوایی در بیماران ترومایی، کنترل خونریزی و شوک، نحوه برخورد با سوختگی ها، نحوه برخورد با کودک یا سالمندِ دچار تروما و ارزیابی بیمار ترومایی از عناوین آموزشی این کارگاه بود.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بینی شده بود که در قالب 4 ایستگاه مهارت آموزی، بیمارنماها براساس سناریوی از پیش تعیین شده برای بخش عملی گریم می‌شدند و اساتید در هر ایستگاه، شرکت‌کنندگان را برای انجام مهارت‌های استانداردِ برخورد با مصدومان ترومایی راهنمایی می‌کردند.
وی گفت: در تلاش هستیم که در ماه‌های آینده نیز دوره PHTM را طبق الگوی استاندارد کشوری برای تمامی کارکنان اورژانس حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار کنیم.
ناصح با اشاره به اینکه این دوره براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار داشت: در پایان دوره، آزمون کتبی و عملی از شرکت‌کنندگان به عمل آمد و نفرات برتر معرفی و تشویق شدند.
وی گفت: سعید امیریان، محمد نارویی و ابوذر بیجارزهی از شهرستان ایرانشهر به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و اسماعیل فاضلی از شهرستان مهرستان و محمد حسن شهسواری از شهرستان فنوج رتبه چهارم و پنجم این دوره را به خود اختصاص دادند.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.