استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه امکانات و تجهیزات موجود در استان برای جلوگیری از هرگونه وقوع حوادث جانی و خسارات مالی ناشی از سیلاب بسیج شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در شورای مدیریت بحران استان ضمن تاکید بر بسیج همه امکانات و تجهیزات در سیستان، اظهار داشت: جلوگیری از وقوع خسارات جانی و مالی برای مردم مهم‌ترین اولویت شورای مدیریت بحران است.

وی ادامه داد: طبق گزارشات واصله روند ورود سیلاب به منطقه سیستان روبه افزایش است و این امر علاوه بر خوشحالی، مستلزم هوشیاری مسئولین امر در جهت کنترل این سیلاب و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی را می‌طلبد.

موهبتی تصریح کرد: رهاسازی آب در همه انهار و کانال‌ها و مزارع مردم نه تنها موجب کنترل سیلاب خواهد شد بلکه مزارع کشاورزی را نیز احیا می‌کند.

وی ارزیابی میزان ورودی سیلاب و تخمین شرایط آتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برآوردی از حجم و میزان آب رودخانه هیرمند از کشور افغانستان تا موعد رسیدن به ایران نیز تهیه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل در شمال و جنوب استان، بسیاری از تجهیزات و امکانات آسیب دیده در اثر بارندگی احیا خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.