به گزارش ایرنا علیرضا کیخا روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این تعداد دانشجو با 52 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور در حال اعزام هستند.
وی ادامه داد: 30 دستگاه مخصوص خواهران و 22 دستگاه مخصوص برادران است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان به استقبال چشم گیر دانشجویان در بحث اعزام اشاره کرد و افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی نام نویسی را داشته ایم که این امر نشان از علاقه و شوق جوانان دانشجو برای شناخت فرهنگ دفاع مقدس دارد.
وی افزود: فرهنگ دوران مقدس باید به درستی بین جوانان تبیین شود چراکه بسیاری از مشکلات امروز از طریق الگوگیری از این فرهنگ قابل حل است.
کیخا از جمله ویژگی های فرهنگ دفاع مقدس را توجه به ظرفیت ها داخلی و شعار« ما می توانیم» دانست و گفت: با تبعیت از رهبری معظم، الگو گیری از فرهنگ دفاع مقدس و تکیه بر جوانان مانعی نخواهد بود که نتوانیم از پیش رو برداریم.
وی شعار امسال راهیان نور را «خرمشهر ها در پیش است» عنوان کرد و اظهار داشت: خرمشهر به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی به ما درس اراده و رو پای خود ایستادن را آموخت.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات های فرهنگی کشور است تصریح کرد: برخی مسئولان باید نسبت به شناخت فرهنگ دفاع مقدس و اهمیت ویژه ای که این مساله دارد توجیه شوند.
وی از خبرنگاران به عنوان افراد تاثیر گذار در جامعه یاد کرد و افزود: خبرنگار با نگاه تیز بیینی که دارد می تواند تاثیر بسزایی در یک جامعه داشته باشند.
کیخا به اعزام 15 دانشجو اتباع خارجه که غالبا اهل کشورهای پاکستان و افغانستان هستند نیز اشاره کرد.
وی همچنین تمهیدات لازم در خصوص امنیت، سلامت خودرو و اعزام تیم های درمانی را از سایر موارد پیش بینی شده در این سفر معنوی عنوان کرد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.