دکتر محمد صفدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در موسسات درمانی می تواند از میزان مراجعات و دریافت داروهای تکراری بیمه شدگان جلوگیری کند که این امر در کاهش هزینه های درمانی بیماران و هزینه های سازمان نقش مهمی دارد.
وی گفت: هم اینک برنامه نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت از سراوان آغاز و بعد از گذشت 6 ماه از این طرح، از سال آینده در کل استان اجرایی می شود.
مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در مطب های پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و سایر مراکز درمانی فراهم شود تا بتوان در کل استان نسخه نویسی الکترونیکی را در بحث سرپایی اجرایی کرد.
وی بیان کرد: در بحث بستری این طرح از اول اسفند در سراسر سیستان و بلوچستان اجرایی و بیماران برای بستری شدن نیازی به دفترچه بیمه ندارند.
صفدری گفت: برنامه ریزی باید به گونه ای صورت گیرد که نظام سلامت جامعه با اجرای برنامه الکترونیکی نسخه نویسی به سمت هدفمند سازی پیش رود و با الکترونیکی شدن سیستم دریافت و پرداخت خدمات درمانی علاوه بر کاهش هزینه های درمانی کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.
وی افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اطلاعات بیماران بصورت شفاف در دسترس قرار می گیرد و در سریعترین زمان به بیماران خدمات ارائه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی رسیدگی اسناد پزشکان و موسسات درمانی در سریعترین زمان و کمترین هزینه مورد ارزیابی قرار می گیرد و پزشکان و موسسات طرف قرارداد به اسناد و مطالبات خود سریعتر دسترسی پیدا خواهند کرد.
وی گفت: بیمه سلامت تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و چالش ها به منظور ارائه خدمات درمانی به جامعه بیمه شدگان و موسسات درمانی در دستور کار خود قرار داده که با ایجاد نسخه نویسی الکترونیکی رویکرد سلامت محوری را در جامعه راه اندازی خواهد کرد.
صفدری افزود: از تمامی پزشکان و موسسات درمانی درخواست می شود با این سازمان همکاری لازم را داشته و بیماران را از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیکی پذیرش کنند.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.