وحید پورمردان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز جهانی حیات وحش در سوم مارس، رویداد جهانی سالانه ‌ای است که امسال با موضوع 'زندگی زیر آب،برای مردم و سیاره' انتخاب شده که بر حفاظت از منابع زیستی اقیانوس ها و دریاها تمرکز دارد.
وی گفت: هدف از تعیین این روز، ایجاد فرصتی برای بزرگداشت و ارتقای آگاهی ‌های عمومی در خصوص گونه‌ های گیاهی و جانوری جهان است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع زیست محیطی در روز جهانی حیات وحش افزود: این روز فرصتی برای آشنایی با تنوع شگفت انگیز گونه های گیاهی و جانوری استان و مشکلات و معضلات پیش رو برای حفاظت از این گونه های ارزشمند در زیستگاه های طبیعیشان است.
وی بیان کرد: از مهمترین برنامه های روز جهانی حیات وحش در سیستان و بلوچستان بازدید رایگان از موزه های تاریخ طبیعی و حیات وحش، برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با حیات وحش با محوریت و مشارکت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی، تیمار و رهاسازی گونه های آسیب دیده حیات وحش، درج شعار روز جهانی حیات وحش در سربرگ مکاتبات جهت تنویر افکار عمومی و سر درب ادارات است.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.