رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظهار داشت: براثر بارندگی های شدید 10 تا 11 اسفند در سراسر سیستان و بلوچستان رودخانه های محلی در جنوب استان طغیان کردند و برخی راههای ارتباطی بسته و منازل شماری از مردم دچار آبگرفتگی شد.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر سیلاب به سه هزار و 26 آسیب دیده خدمات رسانی و 240 خودرو گرفتار سیل را در دلگان رها سازی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: 310 نفر نیروی امدادی در قالب 72 گروه در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.
وی ادامه داد: 198 دستگاه چادر، 866 تخته پتو، 378 تخته موکت، 30 شعله وسایل گرمایشی و هزار و 429 کیلوگرم نایلون به همراه مواد غذایی از جمله اقلام توزیع شده در میان مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان بوده است.
راشکی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه یکی از روستاهای اطراف زاهدان به طور کامل دچار آبگرفتگی شده بود اقدام به برپایی یک اردوگاه با 40 چادر برای اسکان افراد آسیب دیده کردند.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
به دلیل بارندگی شدید از 10 تا 11 اسفند در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی مدارس، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی، کشته شدن یک نفر در زاهدان براثر ریزش آوار، شهید شدن سه مرزبان هنگ مرزی میرجاوه بر اثر سیلاب،دچار مشکل شدن افزون بر 60 خودرو در زاهدان به دلیل افتادن در گودال های حفر شده توسط شرکت گاز و افزون بر سه هزار آسیب دیده از باران و سیلاب در زاهدان، سرباز و دلگان را به همراه داشته است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.