مجتبی پیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حمایت از بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی، سود، کارمزد و جریمه وام کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه در سال زراعی 96 تا 97 بخشوده شده و اصل وام آنان نیز به مدت سه سال امهال می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس بهره برداران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان که اصل بدهی تسهیلات اولیه آنان کمتر از 336میلیون ریال و تاریخ سررسید بدهی از اول مهرماه 96تا پایان اسفند سال 97 است برای بهره مند شدن از مزایای این مصوبه به مدیریت جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی شهرستان های استان مراجعه کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال زراعی گذشته براثر مخاطراتی نظیر خشکسالی شدید و سرمای بیش از حد خسارات زیادی به بخش کشاورزی در این استان وارد شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای ویژگی های اقلیمی خاص از جمله دارا بودن بیشترین میزان تبخیر سالانه کشور، بارندگی اندک، پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگی ها، دامنه زیاد تغییرات دما در شبانه روز، وزش بادهای موسمی و فصلی با شدت و تداوم زیاد از جمله بادهای 120 روزه سیستان است که در بخش های وسیعی دچار کم آبی بوده و تداوم کم آبی ها به صورت دوره ای منجر به وقوع خشکسالی های سهمگین شده به طوری که علاوه بر تخریب زیر ساخت های بخش کشاورزی منجر به نابودی اکوسیستم طبیعی و نیز محیط زیست انسانی منطقه شده است.
براثر خشکسالی 20 ساله که سبب کاهش سطح زیر کشت مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان شده زندگی 70 درصد مردم که معیشت آنان به این بخش وابستگی دارد تحت تاثیر قرار گرفته است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.