استاندار سیستان و بلوچستان آغاز طرح گازرسانی از منزل شهید پنجه‌کوبی در شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدعلی موهبتی در مراسم بهره‌برداری از پروژه گاز در منزل شهید پنجه کوبی درباره پروژه گازرسانی به منطقه سیستان گفت: به‌دلیل اینکه بستر انتقال گاز توسط خط لوله فراهم نبود و مراحل اجرا زمان‌بر بود برای تحقق دستور ریاست جمهور تامین گاز به منطقه سیستان به وسیله CNG فراهم  شده است.

 وی عنوان داشت: حدود هزار واحد مسکونی با همین لوله کشی قابل گازرسانی است که  منزل شهید پنجه کوبی امروز به‌عنوان اولین واحد گازرسانی شد.

 احمد علی موهبتی افزود: ظرفیت گازرسانی تا ۴ هزار واحد از طریق سی ان جی فراهم است و استان گیلان به‌عنوان استان معین برای تسریع به پروژه گازرسانی شهری مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مبلغ ۵ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای گازرسانی منازل به ساکنان شهرستان زابل مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار همچنین اظهار داشت: گازرسانی در دو مرحله اجرا می‌شود قسمت اول آن از زاهدان تا دو راهی دشتک آغاز شده و ۸۰ کیلومتر زیرسازی شده و ۶۰ کیلومتر برای لوله گذاری آماده است و در قطعه دوم که از سه راهی دشتک به سمت سیستان است امروز مراحل گازرسانی آغاز خواهد شد و امیدوارم این پروژه شتاب فزاینده‌ای داشته باشد و در آینده نزدیک حداکثر کمتر از دو سال آینده گاز از طریق لوله به سیستان برسد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان اعتبار گازرسانی برای استان را ۷۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: گازرسانی شهرستان‌های خاش، میرجاوه و مناطقی از سراوان نیز از همین اعتبار صرف خواهد شد که اسناد آن آماده مناقصه است و تا یک‌ماه آینده پیمانکار آن تعیین خواهد شد که امیدواریم شرایط عملیات گازرسانی به سمت خاش و شهرستان‌های اطراف نیز اوایل سال آینده فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.