به گزارش ایرنا معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم تودیع و معارفه نمایندگان ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و آئین تجلیل از خدمات 18 ساله آیت الله سلیمانی در این استان اظهار داشت: تغییر مدیریت ها در تمام جوامع و نظام های حاکمیتی یک امری طبیعی و معقول است و این تغییرات به معنای اینکه ضعف و یا مشکلی وجود داشته، نیست.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی گفت: آیت الله سلیمانی در سیستان و بلوچستان به خوبی عمل کردند و اقدامات شایسته ای در راستای ایجاد وحدت و همدلی در این استان پهناور انجام دادند.
وی بیان کرد: در طول مدت یک سال که بنا شد آیت الله سلیمانی جابجا شوند پیغام های زیادی از سوی مردم سیستان و بلوچستان به دستمان رسید و همه اقشار از اینکه ایشان از این استان جابجا می شوند ناراحت بودند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان از رهبر معظم انقلاب درخواست داشتند تا اجرای این تصمیم با تاخیر انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: تدبیر رهبری معظم انقلاب بر جابجایی ائمه جمعه بر این بود تا افرادی جدید با فکر و ایده نو به صحنه بیایند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی محامی را به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان معرفی کرد و اظهار داشت: حجت الاسلام محامی پس از گذشت یک سال و بعد از بررسی های زیاد به عنوان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان منصوب شد.
وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات در دفتر رهبر معظم انقلاب بر این اساس نیست که یکدفعه ای رخ دهد و یا توسط برخی افراد انتصابات شکل گیرد بلکه تصمیات از سوی رهبر معظم انقلاب گرفته می شود.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: روزی که حجت‌الاسلام محامی خدمت رهبری رسیدند حضرت آقا به ایشان فرمودند «شما که به سیستان و بلوچستان تشریف می‌برید انگار من یکی از فرزندانم را به استان فرستادم »که این نشانه علاقه رهبری انقلاب به این نقطه از ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم سیستان و بلوچستان علاقه خاصی دارند و همراه در نشست های خصوصی و علنی از خاطرات خوبشان با مردم بلوچ در زمان اقامت اجباریشان در ایرانشهر یاد می کنند.
حجت الاسلام مروی خطاب به سران طوایف، مسئولان و مردم سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود همان گونه که از آیت الله سلیمانی در مدت مسئولیت شان در این استان حمایت کردید از حجت الاسلام محامی نیز حمایت و پشتیبانی کنید.

**آیت الله سلیمانی امام جمعه ای مردمی بود
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: آیت الله سلیمانی امام جمعه ای مردمی و همواره به دنبال رفع و رجوع مشکلات مردم شیعه و سنی این استان بود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: شیعه و سنی از نگاه آیت الله سلیمانی تفاوتی نداشت و هچون پدری دلسوز همواره پیگیر مسائل و مشکلات مردم این استان بود.
وی بیان کرد: از دفتر رهبر معظم انقلاب انتظار می رود که با توجه به توانمندی های آیت الله سلیمانی از وجود ایشان در سمت های مدیریتی بالاتر استفاده شود.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان باوجود تمام مشکلات همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری عنایت و توجه خاصی به سیستان و بلوچستان دارند.
مولوی اسماعیل زهی با اشاره به نقش علما در راهنمایی و هدایت جامعه افزود: علما باید مردمی و در میان مردم باشند و برای برطرف کردن مشکلاتشان تلاش و کوشش و به دردشان توجه کنند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش بیشتری انجام دهند زیرا دشمنان درصدد نا امید کردن مردم هستند.
وی خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما به عنوان یک طلبه بر خود لازم می دانیم که همواره در کنار شما باشیم.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: علمای شیعه و سنی در طول تاریخ هیچگاه بین مردم تفاوتی قائل نشده اند.
وی تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان زبان زد عام و خاص و الگویی برای مسلمانان جهان است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امروز/پنجشنبه/ با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار سیستان و بلوچستان،امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت، فرمانده سپاه سلمان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران، ائمه جمعه، علما و معتمدان و بزرگان طوایف شیعه و سنی و قشرهای مختلف مردم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان معرفی شد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.