به گزارش ایرنا سعید زرندی روز پنجشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کار گروه حمایت و توسعه طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی سیستان وبلوچستان در سرسرای استانداری این استان اظهار داشت: با توجه به اولویت های در نظر گرفته شده برای سیستان وبلوچستان کار گروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می کند نگاه به مزیت ها و توانمندی های آن منطقه است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پتانسیل های بی نظیر سیستان و بلوچستان به ویژه معدن اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت بسیار مناسبی از مواد معدنی آنتیموان دارد که در نوع خود در کشور بی نظیر است و باید بنحو شایسته ای از آن بهره برداری کرد.
زرندی اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان دسترسی به مرزهای زمینی و آبهای آزاد است که می تواند در صادرات مواد معدنی نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.
وی تصریح کرد: باید ظرفیت های سیستان و بلوچستان را شناخت و متناسب با این ظرفیت ها گام برداشت.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن کارهای خوبی شکل گرفته و برنامه های مناسبی در دستور کار است که بحمد الله شاهد موفقیت های این حوزه خواهیم بود.
زرندی تصریح کرد: از آنجایی که حوزه صنعت سیستان وبلوچستان ضعیف است باید با برنامه ریزی مناسب و ایجاد واحدهای مختلف صنعتی و فرآوری موادمعدنی و غیره این حوزه را تقویت کرد.
وی تکمیل طرح های نیمه تمام و فعال سازی کارگاههای غیر فعال را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت بندی انجام شود.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بسیاری است که متاسفانه تاکنون از آنها استفاده نشده است.
حبیب‌الله دهمرده ادامه داد: یکی از طرح های مهم اما بدون بهره برداری در حوزه سیستان تایر هامون است که با توجه به قول های بسیاری که داده شده تا کنون به نتیجه نرسیده و مردم این منطقه را در برآورده شدن خواسته هایشان ناامید کرده است.
وی بیان کرد: مردم سیستان با مشکلات زیادی از جمله اشتغال رو برو هستند که بهره برداری از این طرح ها می تواند روزنه امیدی برای امرار معاش جوانان این منطقه باشد.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.