مجتبی میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت گسترده در زمینه معرفی صحیح و شناساندن ظرفیت های متعدد سیستان و بلوچستان در سال های اخیر، موجب شد تا امروز شاهد افزایش چشمگیر گردشگران در این استان بویژه چابهار باشیم.
وی گفت: ظرفیت تاسیسات گردشگری چابهار در ایام غیر از تعطیلات نوروز نیز تکمیل شده و فضای خالی در هتل ها و سایر اقامتگاه ها وجود ندارد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در آستانه تعطیلات نوروز و با توجه به اینکه در این ایام حضور جمعیت بیشتری از مسافران و گردشگران را در چابهار شاهد خواهیم بود باید برنامه ریزی جدی در زمینه افزایش کیفیت خدمات به مسافران صورت گیرد که در همین راستا جلسات هم اندیشی متعددی با حضور بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد که نتایج مثبتی را بدنبال داشت.
وی بیان کرد: با وجود اینکه در 2سال اخیر چندین هتل و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های چابهار و کنارک راه اندازی شده، اما بازهم پاسخگوی نیاز امروز گردشگران نیست.
میرحسینی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در مناطق شهری خانه مسافر و در مناطق روستایی این شهرستان ها مجوز موقت برای اقامتگاه های بوم گردی صادر می شود که این واحدها باید حداقل های اولیه را برای پذیرایی از مسافران نوروزی داشته باشند.
وی افزود: کسانی که پس از پایان تعطیلات نوروز نیز قصد ادامه همکاری بعنوان تاسیسات گردشگری را داشته باشند می توانند با تکمیل مدارک و استاندارد سازی واحدها برای اخذ مجوز اقامتگاه سنتی و دریافت پروانه بهره برداری دائمی اقدام کنند.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.