به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادر ودریانوردی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با همایش بین المللی توسعه بندر چابهار قرارداد اجاره اراضی به منظور سرمایه‌ گذاری برای احداث و بهره برداری از 2 انبار چند منظوره به روش bot بین اداره کل بنادر و دریانوردی و یک شرکت خصوصی منعقد شد که ارزش این قرارداد 210 میلیارد ریال است.
بهروز آقایی افزود: در قرارداد دیگری برای ایجاد خط مسافری بین چابهار و مسقط و بهره‌برداری از ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری چابهار توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و یک شرکت خصوصی به امضا رسید.
وی بیان کرد: در تفاهم نامه دیگری احداث و بهره برداری از یارد تخصصی کانتینری بندر چابهار برای تردد کشتی های تجاری بین بندر چابهار و عمان با یک شرکت بین المللی منعقد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 4 شرکت حمل و نقل و کشتیرانی ایرانی و افغان برای جابه‌جایی کالا در مسیرهای مختلف از بندر چابهار به توافق رسیدند و در قرارداد دیگری همکاری های صادرات و واردات و خرید و فروش کالاهای مجاز و جابجایی آن از طریق حمل و نقل هوایی زمینی و دریایی به امضای شرکت های بخش خصوصی رسید.
وی تصریح کرد: همکاری های حمل و نقل در زمینه صادرات سنگ آهن از طریق بندر چابهار به چین از دیگر قراردادها بود که به میزان 50 هزار تن به امضا رسید و در یک قرارداد دیگر ایجاد خط کشتیرانی تجاری حمل و نقل کالا در مسیر بندر چابهار به بنادر عمان و دبی نیز بین دو شرکت بخش خصوصی منعقد شد.
به گزارش ایرنا این 8 قرارداد و تفاهم نامه پس از پایان همایش بین المللی توسعه چابهار با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و با حضور نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس به امضا رسید.
1108**3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.