عبدالرحمن شهنوازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کاهش شدید بارندگی ها در سالهای اخیر، با ورود سامانه های بارشی در بهمن ماه امسال 2 بار شاهد بارندگی خوب در مناطق مختلف استان و توفان گرد و خاک در سیستان بودیم که ضمن خوشحالی مردم خساراتی را نیز به همراه داشت.
وی ادامه داد: 55 میلیارد تومان از خسارت سیلاب و توفان این مدت به تاسیسات زیربنایی بویژه راههای شهرستان های درگیر اختصاص دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سیلاب تاکنون 40 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان های جنوبی این استان خسارت وارد کرده است.
شهنوازی افزود: برآورد خسارت در بخش های مختلف نظیر مسکن و غیره در برخی شهرستان های درگیر این مشکلات همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در 2 بازه زمانی 13 تا 15 و 21 تا 24 بهمن ماه این استان شاهد ریزش بارندگی شدید همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی بود.
همچنین 23 بهمن در زاهدان و شمال سیستان و بلوچستان بروز پدیده توفان گرد و خاک همراه با اختلال تردد جاده ای و هوایی در این مناطق مشکلاتی ایجاد کرد.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.