به گزارش ایرنا محمد اسلامی دوشنبه شب در کارگروه بررسی روند پیشرفت زیرساخت پروژه ریلی چابهار- سرخس اظهار داشت: اتصال ریل به چابهار از ضرورت های مهم است و باید با اختصاص اعتبار هر چه سریعتر راه آهن چابهار و جاده منتهی به این بندر متناسب با جایگاه و ظرفیت های ترانزیتی آن دیده شود.
وی گفت: ترانزیت یکی از مهم ترین فرصت های تجاری سیستان و بلوچستان است و باید اولویت جدی دولت در این زمینه باشد تا منجر به افزایش سهم اقتصاد حمل و نقل در این استان محروم باشیم.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیستان و بلوچستان محور توسعه ترانزیت در شرق کشور است و یکی از قدرت های هاب لجستیکی کشور باید در بندر چابهار شکل گیرد.
وی ادامه داد: اتصال زیر ساخت ریلی به این بندر، یک الزام و ضرورت برای اقتصاد کلان کشور محسوب می شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه یک سوم ظرفیت لجستیکی کشور در بندر چابهار دیده شده است، خاطرنشان کرد: رشد بندر چابهار شتابان است و با توجه به جمعیت پذیری و افزایش سهم حمل ونقل دریایی در یک سال گذشته هر اقدام توسعه ای و زیرساختی در این منطقه باید بر پایه افق برنامه صورت گیرد.
اسلامی همچنین از ' الزام اختصاص بخشی از کالا های مواد معدنی سنگان به بندر چابهار ' خبر داد و مدیریت حمل و نقل جاده ای را از دیگر راهکارهای ارتقای اقتصاد حمل و نقل در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.
3043**1108**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.