فاطمه فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امنیت در مفهوم عینی آن اندازه‌گیری فقدان تهدید علیه ارزش‌هاست و در مفهوم ذهنی به فقدان احساس ترس از اینکه چنین ارزش‌هایی مورد حمله قرار خواهد گرفت گفته می شود.
وی بر لزوم توجه به نقش آفرینی زنان در ترویج فرهنگ صلح و گفت و گو در اجتماع و به تبع آن ارتقای امنیت اجتماعی جامعه تاکید کرد و گفت: زنان تضمین کننده امنیت و سلامت روانی اجتماع هستند و توجه و تلاش برای ارتقای سطح کیفی آنان تعیین کننده میزان سلامت اجتماعی جامعه است.
مدیرکل‌ دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: توانمندسازی زنان یک مقوله بسیار مهم و گسترده است و از سیاست های کلان دفتر بانوان و خانواده ی استانداری توجه و تلاش برای فراهم ساختن بستریست تا بتوانیم در مسیر توانمند سازی زنان تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: از آنجا که دختران جوان و مادران جامعه سهم عمده ای از زندگی شهری را در اختیار دارند برقراری و تامین امنیت برای آنان یکی از اموری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با شناسایی المان های مهم حفظ امنیت برای این گروه حساس، ضمن ایجاد یک محیط شاد و سالم، زنان و دختران جامعه را نیز برای ایجاد این امنیت تشویق کنیم.
فاضلی به بیان راهکارهای تامین این مهم پرداخت و افزود: مشارکت زنان در شناسایی نقاط پرخطر و پیشنهاد برای رفع آنها یکی از مسائل مهم و کلیدی برای ایجاد امنیت در شهرهاست.
وی با اشاره به اتفاقات تلخ تروریستی اخیر نیز بیان کرد: اساس و ستون اجتماعی کوچک مانند خانواده و اجتماع کلانی نظیر استان و کشور را زنان تشکیل می دهند و در دامان مادر می توان صلح و مهربانی را فرا گرفت از همین رو باید به زنان و توسعه پایدارشان توجه کرد.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان به تشریح مصوبات سومین پارلمان مشورتی زنان پرداخت و افزود: محله ها از جمله فضاهای شهری محسوب می شوند که بیشتر مورد استفاده زنان قرار می گیرند و آنها بخش قابل توجهی از حضورشان را در این مکان ها سپری می کنند و لازم است ایجاد محله هایی با تنوع کاربری، سرزندگی و امنیت را از همان مقیاس های کوچک شهری آغاز کرد.
وی ادامه داد:در راستای تعامل ویژه با زنانی که در اجتماع تحت آسیب های اجتماعی قرار دارند شورای اجتماعی - حقوقی زنان استان دیدار های ویژه ای با زنان بند نسوان خواهند داشت و در این دیدار ها کارگاه های اشتغالزایی، روانشناسی و ارتقای امنیت اجتماعی برای این زنان برگزار خواهد شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.