جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مرحله نخست از 6 تا 9 بهمن ماه اجرا شد و مرحله دوم از امروز تا هفتم اسفند در حال اجراست.
وی بیان کرد: هدف از اجرای عملیات واکسیناسیون حفاظت از سلامتی فرزندان این مرز و بوم در برابر فلج اطفال است.
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل تصریح کرد: در این مرحله 582 تیم 2 نفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال منطقه سیستان را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت اکتیو و خانه به خانه است از مردم عزیز درخواست می شود با ماموران اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به بهترین نحو ممکن انجام شود.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
این بیماری بر اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد و ویروس آن از طریق تماس مستقیم فرد با فرد یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.