حجت الاسلام علی موحدی ‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد با کمک دلالان اقدام به واردات دام زنده از کشورهای همسایه می کردند.
وی تصریح کرد: این قاچاق سازمان یافته دام با موضوع قاچاق در دیگر نقاط کشور متفاوت است چرا که در مناطق دیگر دام ها از کشور خارج می شوند اما در سیستان و بلوچستان دام به صورت غیر قانونی وارد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: این افراد پس از وارد کردن دام ها با استفاده از پلاک های به جا مانده از دام های ذبح شده و یا پلاکهایی که این 2 کارمند جهاد کشاورزی در اختیار آنان قرار می دادند حیوانات قاچاق را بدون معاینات بهداشتی و کنترل های لازم به دیگر مناطق کشور ارسال می کردند.
وی ادامه داد: این دام ها در مرکز کشور به اسم دام سیستان و بلوچستانی شناخته می شد در حالیکه این دام ها از کشورهای همسایه وارد این استان شده بود.
حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: دام هایی که از کشورهای همسایه وارد سیستان و بلوچستان می شود ابتدا باید قرنطینه، معاینه و سپس کشتار و بسته بندی و به سایر استانهای کشور ارسال شود.
وی اظهار داشت: این افراد بدون در نظر گرفتن این موارد دام ها را به صورت زنده و بدون قرنطیه کردن به عمق کشور ارسال می کردند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دولت به منظور تنظیم بازار گوشت کشور مشوق هایی همچون معافیت مالیاتی و گمرکی برای واردات دام لحاظ کرده است که ما از این طرح حمایت می کنیم.
وی تصریح کرد: دامی که از افغانستان و پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می شود ممکن است دچار بیماری باشد که برای دام خود این استان نیز خسارت های جبران ناپذیری به همراه دارد.
حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: دام هایی که از کشورهای همسایه وارد سیستان و بلوچستان می شود ابتدا باید قرنطیه و معاینه شوند که متاسفانه این افراد این اقدامات بهداشتی را رعایت نمی کردند.
وی بیان کرد: واردکنندگان دام باید از مشوق هایی که دولت برای واردات دام لحاظ کرده استفاده و با رعایت نکات بهداشتی اقدام به این کار کنند تا سلامت انسانها و دام ها به خطر نیفتد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.