علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرقت تابلوها و علایم در جاده های سیستان و بلوچستان حرکتی ضد اخلاقی است که امنیت جانی مسافران را با خطر مواجه می کند.
وی تاکید کرد: حفظ حریم راهها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محورهای منتهی به شهرها از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتقای ایمنی راه هاست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت آنها ایمنی تردد را کاهش و احتمال بروز سوانح را افزایش می دهد.
وی افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی جاده ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می کند.
خانقائی با بیان اینکه علاوه بر برخورد قانونی، باید از طریق فرهنگ سازی برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد گفت: علائم راهداری سرقت شده با قیمت های بسیار اندک خرید و فروش می شود در صورتی که این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.
وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده سرقت های اینچنینی می توانند مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن 3141 (با پیش شماره 054) و یا ارسال پیام به سامانه پیامکی 3000141 موارد را گزارش دهند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.