به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان در این نشست بر لزوم توجه به وضعیت این استان مرزی و اهمیت لحاظ کردن برخی از حساسیت ها و شرایط خاص منظقه در لایحه مذکور اظهار داشت: این لایحه با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان بالاترین آمار ازدواج با اتباع بیگانه را در کشور داراست می تواند در زمینه معضلات پیش روی زنان سرپرست خانوار ناشی از این ازدواج ها و تعیین تکلیف فرزاندانشان مفید و اثر بخش باشد.
فاطمه فاضلی افزود: اما آنچه که امروز مورد بحث قرار گرفته توجه به وضعیت استان های مرزی نظیر سیستان وبلوچستان است تا تمامی تمهیدات لازم درجهت جلوگیری از سو استفاده های احتمالی از این لایحه گرفته شود.
وی ادامه داد: از این رو ما برآن هستیم با همفکری و هم اندیشی به خروجی مطلوب و آسیب شناسانه پیرامون این مبحث برسیم.
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: این لایحه نیازمند توجه و بررسی جدی مباحث هویت و تابعیت به طور جداگانه توسط دستگاه های مرتبط است و باید میان این دو تفکیک و تفاوت قائل شد.
محمد علی حمیدیان افزود: باید ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه به رسمیت و طبق قانون مدنی و شرع ثبت رسمی شود و بعد از اثبات این ازدواج و تولد فرزندانشان در خاک ایران این اعطای هویت صورت گیرد‌.
وی ادامه داد: ما در جامعه برای ارائه خدمات اجتماعی به مردم و نیل به یک جامعه سالم نیازمند مدیریت مطلوب در تمامی حوزه ها هستیم.
علیرضا شهرکی مدیرکل امور اتباع خارجی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از مهماندوست بودن و رفتار نیک ایرانیان با سایر ملل، اظهار داشت: این رفتار نیک موجب شده ایران دومین کشور جهان از حیث مهاجرپذیری باشد و این ویژگی در استان های مرزی با چالش هایی روبرو بوده و لایحه مذکور نیز باید با توجه به برخی حساسیت ها اجرا شود.
به گزارش ایرنا این شورا متشکل از کارشناسان حقوقی، وکلا، نمایندگان شوراهای حل اختلاف، جامعه شناسان است که پیرامون ارائه خدمات حقوقی و رفع مطالبات زنان استان دراین حوزه فعالیت می کند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.