رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 581 حادثه در این مدت در سیستان و بلوچستان رخ داد که 287 مورد جاده ای، 32 مورد سیل و 30 مورد کوهستان بود.
وی ادامه داد: همچنین نیروهای همیشه آماده این جمعیت در این مدت به 77 هزار و 270 نفر آسیب دیده حوادث خدمات لازم را ارائه دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و 233 نیروی عملیاتی در قالب هزار و 692 تیم به محل حادثه اعزام و به ارائه خدمت پرداختند.
وی تعداد آمبولانس های اعزام شده به محل حوادث را 670 دستگاه عنوان کرد.
راشکی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به تمامی هم استانی های عزیز را دارد تا در مواقع بروز حوادث آمادگی لازم برای کمک به خود و همنوعان خود را داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.