به گزارش ایرنا سیروس شیخ پور روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانهای سیستان و بلوچستان با تسلیت شهادت جمعی از مدافعان وطن در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان اظهار داشت: نعمت آزادی، استقلال و حق انتخاب مسئولان کشور نتیجه پرافتخار چهل سال گذشته انقلاب اسلامی است نعمتی که در رژیم گذشته از آن محروم بودیم و آن را مدیون حضرت امام (ره) هستیم.
وی افزود: بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، تدابیر حکیمانه خلف صالح ایشان یعنی رهبر فرزانه انقلاب تداوم بخش این راه پر افتخار در این منطقه پرتلاطم است.
وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان کشور نسبت به افزایش جمعیت کیفری در زندان ها بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون های جدید و کاربردی سعی در اصلاح این موضوع دارند که امیدواریم این قوانین منجر به کاهش جمعیت کیفری شود.
معاون قضایی اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان های کشور با اشاره به مشکلات خانواده های زندانیان گفت: سازمان زندان ها با همکاری انجمن های حمایت از زندانیان و خیران تلاش دارد تا ضمن حمایت های مادی از خانواده زندانیان نسبت به اعطای خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره ای به آنان نقش آفرینی کند.
وی با تقدیر از خدمات ارزشمند علیرضا بابایی مدیرکل سابق زندان های سیستان و بلوچستان برای دکتر ناصر سلیمانی مدیرکل جدید زندان های این استان آرزوی توفیق کرد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان و شهادت مظلومانه جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان میهن با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای والامقام اظهار داشت: اگرچه متولیان امر و مسئولان در تلاش برای ایجاد امنیت و احساس امنیت هستند اما به نظر می آید باید یک بازنگری در سیاست ها انجام شود تا دوباره شاهد این چنین حوادث تلخی نباشیم.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: ما در دستگاه قضایی تکالیفی داریم که با انجام دادن آنها عزیزان نظامی که در سنگرهای دفاع از امنیت هستند بهتر بتوانند وظایفشان را انجام دهند.
وی گفت: در حادثه تروریستی اخیر نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش می کنند تا لایه های پنهان این حادثه را آشکار کنند و در دستگاه قضایی هم تلاش های خوبی در این زمینه در حال انجام است و به طور قطع با تمام عاملان این حادثه و پشتیبان هایشان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی وظیفه بسیار مهم بازپروری شخصیت افراد مجرم را بر عهده دارد.
وی افزود: افرادی که به عنوان زندانی در اختیار سازمان زندان ها قرار می گیرند قبل از اینکه یک مجرم باشند یک بیمار هستند، یک بیمار شخصیتی و بیماری که از جایگاه انسانی خود فاصله گرفته و این سازمان زندان هاست که وظیفه دارد در این مدتی که این محکوم را در اختیار دارد با برنامه هایی که برای او اجرا می کند او را به همان شخصیت و کرامت انسانی قبلی اش برگرداند.
علیرضا بابایی مدیرکل سابق زندان های سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تشکر از همراهی و همکاری صمیمانه کارکنان در طول مدت تصدی مسئولیت اداره کل زندان ها، از همکاری، مساعدت و تعامل مسئولان این استان تقدیر و تشکر کرد.
ناصر سلیمانی مدیر کل جدید زندان های سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی با اشاره به حادثه تروریستی و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی و مرزبانان وطن اظهار داشت: تلاش می کنیم با همدلی، همفکری و همراهی همکاران خدوم در زندان های استان و استمرار تعامل و همکاری تمامی مسئولان بویژه اعضای شورای قضایی، سیاست های سازمان زندان ها را در بخش کاهش جمعیت کیفری اجرایی کنیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم ضمن تقدیر از علیرضا بابایی مدیرکل سابق زندان های سیستان و بلوچستان ناصر سلیمانی با حکم رئیس سازمان زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به عنوان مدیر کل جدید زندان های این استان معرفی شد.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.